RSS

SENIGEDANG.WORDPRESS.COM

12 Nov

Saya ada mengatakan bahawa konsep penulisan saya seterusnya adalah berdasarkan isu-isu semasa yang ditimbulkan pembaca atau soalan-soalan yang ditanya atas satu-satu persoalan. Tentunya penulisan saya adalah berdasarkan sudut pandangan saya sendiri. Saya selalu menegaskan kenyataan ini bagi mengelak salah faham pembaca.

Saya bercita-cita untuk membuat blog baru untuk konsep penulisan yang baru. Nampaknya rakan sesilat dari Shah Alam dan Kulim telah memenuhi impian saya. Terima kasih bebanyak.

Maka terbentuklah blog Senigedang.wordpress.com. Hal yang demikian menjadikan kesemua blog yang terhasil untuk penulisan saya adalah sebanyak tiga. Saya bercita-cita mewujudkan empat blog kesemuanya mengikut tuntutan masa. Insyaallah jika diizinkan.

Maka tinggallah blog Lading Emas. Banyak bahan tulisan dalamnya untuk pengetahuan dan rujukan pembaca. Pandangan saya seterusnya dalam persilatan Silat Cekak dapat diikuti dalam blog baru. Seni Gedang. Istilah yang tidak asing lagi dalam medan ilmu megah masyarakat Melayu.

Bahan tulisan adalah berdasarkan isu atau soalan atau persoalan dari ahli-ahli yang mengenali saya. Isu-isu itu juga boleh berbentuk kenyataan yang dikeluarkan ahli dari masa ke masa. Saya akan mengulas kenyataan-kenyataan tersebut dari sudut pandangan saya.

Saya telah memulakan penulisan saya atas tajuk berkaitan dengan Jurulatih atau Tenaga Pengajar. Hal yang demikian adalah bersempena dengan majlis sambutan Hari Tenaga Pengajar baru-baru ini. Tahniah atas kejayaan menganjurkan majlis tersebut. Semoga cita-cita kita untuk terus memantapkan perkembangan Silat Cekak yang diwariskan Ustaz pada Guru Utama kita akan terus beroleh kejayaan besar. Dengan sokongan para Tenaga Pengajar yang merupakan barisan hadapan persilatan kita, maka saya yakin usaha kita mendaulatkan Pusaka Hanafi akan tetap berjaya. Hebat Jurulatih maka hebatlah perkembangan SC. Kodi Jurulatih maka kodilah perkembangan persilatan kita.

Maka ikutilah tulisan saya seterunya dalam blog

www.senigedang.wordpress.com

“Selamat membaca”

 
Leave a comment

Posted by on 12/11/2013 in Persilatan

 

Comments are closed.

 
%d bloggers like this: